Νηστεία και θαλασσινά

Loading...


Τα αποτελούν μια κατηγορία που καταναλώνεται με μεγαλύτερη συχνότητα κατά τη διάρκεια της .

Μάλιστα, η ένταξή τους στο διαιτολόγιο μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τη διατροφική του αξία, προσφέροντας θρεπτικά συστατικά που «απουσιάζουν» από αυτό, λόγω της αποχής από την κατανάλωση ζωικών προϊόντων.

Έτσι, η επιλογή θαλασσινών, όπως το , κατά τη διάρκεια της νηστείας, προσφέρει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, σίδηρο και βιταμίνη Β12, υποκαθιστώντας εν μέρει το κρέας και τα προϊόντα του. Από την άλλη, τα θαλασσινά περιέχουν και άλλα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά όπως ω-3 λιπαρά οξέα, βιταμίνες Α, D και Ε και πολλά μέταλλα και ιχνοστοιχεία, μεταξύ των οποίων σελήνιο, ψευδάργυρο, μαγνήσιο, ασβέστιο και ιώδιο.

Διαβάστε επίσης:   Τα τρόφιμα που δεν πρέπει ποτέ να φάτε μετά την ημερομηνία λήξης

Όσον αφορά στην περιεκτικότητά τους σε χοληστερόλη, αυτή είναι πράγματι αυξημένη, γεγονός που οδηγεί συχνά σε αποφυγή της κατανάλωσής τους. Ωστόσο, είναι σημαντικό να αναφερθεί πως η χοληστερόλη που περιέχεται στα τρόφιμα δε φαίνεται να επηρεάζει σε τόσο μεγάλο βαθμό τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα, ενώ η παρουσία πολυακόρεστων λιπαρών οξέων στα μπορεί να δράσει ευεργετικά.

Σε κάθε περίπτωση, είναι προτιμότερο να αποφεύγεται η υπερκατανάλωσή τους από άτομα που εμφανίζουν υπερχοληστερολαιμία, με εξαίρεση το χταπόδι, το ποίο έχει πολύ λιγότερη χοληστερόλη σε σχέση με τα υπόλοιπα.