Τόνια Σωτηροπούλου: Νηστέψτε χωρίς… παρενέργειες!

Loading...


του Γιώργου Θεοχάρη

Η δημοφιλής ηθοποιός, Τόνια Σωτηροπούλου, μιλά στο ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ (tilegrafima.gr) για έναν διαφορετικό τρόπο διατροφής που μόνο ευεργετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει στην ανθρώπινη υγεία και στη διατήρησή της σε άριστα επίπεδα.

Η Τόνια έχει κόψει το κρέας και τρέφεται με ό,τι αυτό το αναπληρώνει.

 Η περίοδος της νηστείας είναι ίσως η καλύτερη να εφαρμόσουμε όσα ήδη κάνει εδώ και χρόνια η γνωστή ηθοποιός.

– Είστε χορτοφάγος εδώ και 12 χρόνια. Τι σας οδήγησε σε αυτή την επιλογή;

Αυτό που μ’έκανε να κόψω το κρέας ειναι η σχέση μου με τα ζώα, ειναι παράλογο να λέμε αγαπάω τα κατοικίδια, αγαπώ τα ζώα αλλα τρώω αρνί, μοσχάρι κτλ. Εχουν συναισθήματα, πονάνε, φοβούνται, αγαπάνε, θέλουν να ζήσουν. Εχουν ενσυναίσθηση και χαρακτήρα, νευρώνες, καρδιά, αγάπη να δώσουν. Επίσης η βιομηχανία κρέατος παγκοσμίως ειναι αναπτυγμένη σε τεράστιο επίπεδο με αποτέλεσμα η υπερκατανάλωση να οδηγεί στην υπερπαραγωγή με χρήση ορμονών φαρμάκων τοξικών ουσιών για τον οργανισμό. Οπότε, από ηθική και οργανική πλευρά αισθάνομαι ότι προστατεύω τον εαυτό μου.

– Πως συμπληρώνετε τα στοιχεία και τις βιταμίνες που θα παίρνατε από την κατανάλωση κρέατος;

Δεν παίρνω συμπληρώματα. Οταν ήμουν παιδί είχα στίγμα αναιμίας και πολύ χαμηλό σίδηρο. Κινώντας το κρέας και τα συμπληρώματα αυτόματα ξεπέρασα την χαμηλή αποθήκευση σιδήρου. Ισως ειναι αυθυποβολή διότι αισθάνομαι πως κάνω κάτι καλό. Επίσης λατρεύω τα όσπρια, τα φρούτα, το σπανάκι, το ταχίνι και χρησιμοποιώ και πολλά υποκατάστατα κρέατος οπως quorn meat, τα οποια περιέχουν μεγάλα ποσοστά σιδήρου και πρωτεΐνης αλλα έχουν 90% λιγότερα λιπαρά και υδατάνθρακα απο το κανονικό κρέας.

– Εχετε να προτείνετε κάποιο πιάτο για όσους νηστεύουν; Π.χ., τα μακαρόνια με κιμά!

Εννοείται. Μπολόνεζ με κιμά σόγιας.
Χρησιμοποιώ φρέσκια ψημένη ντομάτα πολτό ντομάτας
Κρεμμύδι, λίγο σκόρδο, δάφνη, πιπέρι, κόκκινη ψιλοκομμένη πιπεριά, ρίγανη, δυόσμο, μια κουταλια ζάχαρη, αλάτι και 150 γραμμάρια λάδι.

– Θα ήθελα να μου πείτε τι ρόλο παίζουν τα αρωματικά βότανα στη διατροφή σας;

Τα χρησιμοποιώ πολύ στο φαγητό αλλά και σε ροφήματα φυσικά. Λατρεύω τη λουίζα, τσάι αγκινάρας και τσουκνίδας το οποίο ειναι αντιοξειδωτικό, επίσης λατρεύω το μελισσόχορτο και το αποξηραμένο ginger.

– Τελικά μπορεί να νηστέψει κάποιος χωρίς να στερηθεί τίποτα;

Θεωρητικά νηστεύω 12 χρόνια και ειλικρινά θεωρώ ότι είναι το πιο ωραίο δώρο που έχω κάνει στον εαυτό μου. Επίσης υπάρχουν πολλοί τρόποι να κάνεις ακάμα και νηστίσιμα γλυκά με παραλλαγές και υποκατάστατα γαλακτοκομικών προϊόντων. Εγώ κάνω πχ κέικ με γάλα καρύδας και αλεύρι καρύδας, κούρκουμα και κακάο.

  

loading...