Η έντονη γυμναστική σύμμαχος των γυναικών για γερή καρδιά

Loading...


Η έντονη σωματική άσκηση για μόλις δέκα λεπτά την ημέρα, δύο φορές την εβδομάδα μπορεί να βοηθήσει τις μεσήλικες γυναίκες να αποφύγουν την εκδήλωση καρδιακών παθήσεων, υποστηρίζουν βρετανοί ερευνητές σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό έντυπο Circulation.

Επιστημονική ομάδα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που έκαναν έντονη γυμναστική (τόσο ώστε να ιδρώσουν ή να αυξηθούν οι καρδιακοί παλμοί) δύο με τρεις φορές την εβδομάδα είχαν 20% μικρότερο κίνδυνο να εκδηλώσουν καρδιακά προβλήματα, εγκεφαλικό επεισόδιο και θρόμβωση, συγκριτικά με γυναίκες που δεν αθλούνταν.

Εκείνες που έκαναν ηπιότερη άσκηση, όπως βάδισμα, κηπουρική ή ποδήλατο, τέσσερις με έξι φορές την εβδομάδα είχαν παρόμοια μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου.

Κι ενώ η οποιαδήποτε μορφής σωματική δραστηριοποίηση μείωνε τον κίνδυνο, συγκριτικά με την απραξία, η εκγύμναση περισσότερες από τρεις φορές την εβδομάδα δεν συντελούσε σε περαιτέρω μείωση του κινδύνου.

Συγκεκριμένα, οι ερευνητές δεν εντόπισαν μικρότερο κίνδυνο στις γυναίκες που έκαναν έντονη γυμναστική πάνω από τρεις φορές την εβδομάδα, συγκριτικά με εκείνες που αθλούνταν δύο με τρεις φορές.

«Η μελέτη δείχνει ότι οι μεσήλικες γυναίκες θα πρέπει να γυμνάζονται, τακτικά. Κάθε προσπάθεια μπορεί να συμβάλλει σε καλύτερη καρδιακή υγεία. Ακόμα και για εκείνες που δεν έχουν χρόνο, υπάρχει ο τρόπος δύο φορές την εβδομάδα να κάνουν έντονη γυμναστική» σχολιάζει η επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας Δρ Μιράντα Αρμστρονγκ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, η μελέτη βασίστηκε σε στοιχεία που αφορούσαν πάνω από μισό εκατομμύριο γυναίκες από τη Μ. Βρετανία, που είχαν λάβει μέρος στην μελέτη Million Women Study. 

  

loading...