Οι 15 φράσεις που μπορούν να αλλάξουν τη ζωή σου

Loading...


Μπορεί να σου φανεί περίεργο, κι όμως θα εκπλαγείς με το πόση μεγάλη επιρροή μπορεί να έχει μια και μόνο λέξη 

στην καθημερινότητά σου. Υπάρχουν μερικές φράσεις-κλειδιά που μπορούν να αλλάξουν τη ζωή σου, τον τρόπο που αντιλαμβάνεσαι τον κόσμο, την ψυχολογία σου, ακόμη και εκείνη των ανθρώπων γύρω σου. Εσύ πόσες από αυτές χρησιμοποιείς καθημερινά;

 

1. «Παρακαλώ»: Μια τόση δα λέξη, κι όμως εκλείπει τόσο συχνά από την καθημερινή μας επικοινωνία. Το να ζητάς κάτι ευγενικά, εκτός του ότι υποδηλώνει καλούς τρόπους προδιαθέτει τους άλλους θετικά στο να σου το προσφέρουν. Γι΄αυτό την επόμενη φορά που θέλεις να ζητήσεις κάτι από κάποιον, μη ξεχνάς την  «μαγική λέξη» ( όπως μας έλεγαν οι γονείς μας). Θα αλλάξει… «μαγικά» τη στάση των ανθρώπων απέναντί σου.

2. «Επειδή…»: Θέλεις να πείσεις κάποιον για κάτι; Αιτιολόγησέ το! Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο του Harvard, η συγκεκριμένη λέξη είναι η πιο πειστική σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη κατά 94%. Το ενδιαφέρον που παρουσίασε η συγκεκριμένη έρευνα, είναι πως ακόμη κι αν δεν δώσεις τον ακριβή λόγο για τον οποίο ζητάς κάτι και μόνο η ύπαρξη αυτής της λέξης στην πρότασή σου, σε κάνει πιο πειστική.

3. «Ευχαριστώ»:  Σύμφωνα με έρευνα του Binghamton University μόνο το 1/3 των ανθρώπων δέχονται ένα κοπλιμέντο με θετικότητα. Οι περισσότεροι «κομπλάρουν» και καταφεύγουν σε αντιδράσεις και φράσεις που τονίζουν κάποιο ελάττωμά τους, μειώνοντας έτσι την αρχικά καλή πρόθεση του συνομιλητή τους. Γι΄αυτό την επόμενη φορά που κάποιος σου κάνει κάποια φιλοφρόνηση, ανταπέδωσέ την με ένα χαμόγελο και ένα «ευχαριστώ», αντί να προσπαθήσεις (είτε από ντροπή, είτε υποσυνείδητα) να τον διαψεύσεις.

4. «Πώς μπορώ να σε βοηθήσω;»: Μερικές φορές, ο καλύτερος τρόπος να βοηθήσεις κάποιον είναι απλά να του προσφέρεις τη βοήθειά σου. Και να θυμάσαι, μερικές φορές οι άνθρωποι δεν έχουν ανάγκη από μια λύση στο πρόβλημά τους που θα έρθει από κάποιον άλλο, αλλά από μιαυποστήριξη που θα τους δώσει τη δύναμη για να αντεπεξέλθουν σε αυτό.

5. «Μπορείς να με βοηθήσεις;»: Δεν υπάρχει τίποτα το κακό στο να ζητήσεις τη βοήθεια ή τη γνώμη κάποιου. Παρ” όλο που οι περισσότεροι από εμάς φοβόμαστε πως μια έκλυση για βοήθεια υποδηλώνει αδυναμία και μας κάνει να μοιάζουμε χαζοί ή ανεπαρκείς, σύμφωνα με έρευνα του Harvard Business School που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Time, ο φόβος μας πως θα φανούμε χαζοί (ζητώντας τη βοήθεια κάποιου) είναι αυτός που στην πραγματικότητα μας κάνει να «πέφτουμε στα μάτια του».

6. «Είμαι πολύ απασχολημένη»: Η συγκεκριμένη φράση είναι μια από εκείνες που όντως μπορούν να αλλάξουν τη ζωή σου, αλλά προς το χειρότερο. Μπορεί να νομίζεις πως το να δείχνεις απασχολημένη ή το να είσαι πράγματι σε κάνει να δείχνεις πιο επιτυχημένη, όμως στην πραγματικότητα σε αποξενώνει από τους ανθρώπους και τις εμπειρίες που «χτυπούν την πόρτα της ζωής σου. Να θυμάσαι πως τόσο οι υποχρεώσεις όσο και ο χρόνος είναι κάτι που καθορίζεις εσύ και πως με σωστή οργάνωση και ουσιαστικές προτεραιότητες, πάντα θα έχεις χρόνο για αυτά που πραγματικά αξίζουν.

7. «Καληνύχτα»: Η συγκεκριμένη λέξη δεν έχει τόση σημασία παρά για το πότε επιλέγεις να την πεις κι αυτό θα πρέπει να είναι πριν νιώσεις υπερβολικά κουρασμένη. Στην εποχή μας έχουμε την τάση να αμελούμε συστηματικά τη σημασία του ύπνου για τον οργανισμό μας. Γι΄αυτό την επόμενη φορά, βάλε όρια στο ξενύχτι και χάρισε στο σώμα σου την ξεκούραση  που τόσο έχει ανάγκη.

8. «Δεν θα το κάνω»: Σύμφωνα με δημοσίευμα του Journal of Consumer Research αν θέλεις να αποκτήσεις περισσότερο έλεγχο και αυτοσυγκράτηση στη ζωή σου πρέπει να σταματήσεις να λες «δεν μπορώ να…» και να λες απλά » δεν», αφού σε βοηθάει να αποκτήσεις μεγαλύτερη πυγμή και σιγουριά απέναντι στους πειρασμούς. Αντί λοιπόν να πεις «Δεν μπορώ να φάω πίτσα», πες απλά «Δεν θα φάω/τρώω πίτσα». Θα δεις που θα νιώσεις πιο σίγουρη για τον εαυτό σου.

9. «Συγνώμη»: Είναι δύσκολο να παραδεχτούμε τα λάθη μας, όμως στην πραγματικότητα είναι ιδιαίτερα ευεργετικό, τόσο για την δική μας ψυχολογία, όσο και εκείνη των ανθρώπων που αδικήσαμε. Για την ακρίβεια οι ενοχές και οι πικρία μπορούν να μας καταστρέψουν πολλές σχέσεις.Δεν είναι ένδειξη αδυναμίας το να παραδεχτείς πως έκανες λάθος. Αντίθετα θα «μαλακώσει» πολύ και την αντίδραση του άλλου, ώστε να μπορέσετε να τα ξαναβρείτε.

10. «Όχι»: Μπορείς να κάνεις τα πάντα, δεν υπάρχει αμφιβολία, όμως σίγουρα δεν μπορείς να τα κάνεις ταυτόχρονα. Μερικές φορές χρειάζεται να πεις και ένα «όχι» μόνο και μόνο για να αποφύγεις την πλήρη εξουθένωση. Αυτό δε σημαίνει πως αγνοείς τις ανάγκες των άλλων, απλά πως βάζεις τα όριά σου απέναντι στα δικά τους θέλω και τα δικά σου μπορώ. Αν όμως σου είναι δύσκολο να αρνηθείς, γιατί φοβάσαι τις αντιδράσεις, διάβασε 10 σωτήρια tips.

10 έξυπνα tips:

1. Άκου το αίτημα του άλλου με προσοχή και ευγένεια, χωρίς να τον διακόψεις. Βεβαιώσου ότι καταλαβαίνεις απόλυτα τι σου ζητά. Μπορεί να είναι πιο δύσκολο ή και πιο εύκολο απ’ ό,τι σου φάνηκε αρχικά.

2.Βρες μια φράση-κλειδί η οποία θα σου δίνει έξτρα χρόνο ώστε να σκεφτείς αν πραγματικά θέλεις και μπορείς να το κάνεις. Για παράδειγμα, «επειδή πρέπει να τελειώσω κάτι άμεσα, να σου απαντήσω σε λίγο;»

3.Μέχρι να αποφασίσεις τι θα απαντήσεις, σκέψου πώς θα νιώσεις. Εικονοποίησε το «μετά». Θα νιώσεις καλά ή θα φορτωθείς με πράγματα που δεν μπορείς να αντέξεις; Μήπως τελικά τα βάλεις με τον εαυτό σου που δεν έδωσες προτεραιότητα σε εκείνο το οποίο εσύ ήθελες πραγματικά..;

4.Εξέφρασε την άρνησή σου όσο πιο απλά γίνεται, με σταθερό και ήρεμο τόνο, χωρίς να ταραχτείς.

Μη νιώσεις υποχρεωμένη να εξηγήσεις τους λόγους αν δεν θες. Αν ο άλλος επιμένει, μπορείς να χρησιμοποιήσεις μια φράση πασπαρτού όπως «έχω γεμάτο πρόγραμμα», άλλαξε θέμα ή προφασίσου μια δικαιολογία και απομακρύνσου.

5.Αν χρειαστεί να δώσεις μια εξήγηση για την άρνησή σου, κάν’ το όσο πιο απλά γίνεται. Δεν χρειάζεται να επινοήσεις τις πιο ατράνταχτες δικαιολογίες («έχω την πεθερά μου στο νοσοκομείο», «το σπίτι πλημμύρισε»), που μπορεί και να σε βγάλουν ψεύτρα (και που επιπλέον σε μειώνουν, γιατί καταφεύγεις σε ψέματα αντί να διεκδικήσεις ένα δικαίωμα που ποτέ δεν έπαψε να είναι δικό σου).

6.Μείνε σταθερή αλλά και ανοιχτή. Αντί να πεις ορθά-κοφτά όχι, αντιπρότεινε μια εναλλακτική. «Δεν μπορώ να το αναλάβω αυτό, αλλά πιστεύω ότι μπορεί να σε βοηθήσει ο τάδε συνάδελφος» ή «τώρα δεν έχω χρόνο, αλλά θα μπορώ την άλλη εβδομάδα».

7.Αν ο άλλος δεν θέλει να δεχτεί την απάντησή σου, πες του ότι έχετε πάρει την απόφασή σου και δεν θα την αλλάξεις. Αν εκείνος θυμώσει, διατήρησε την ψυχραιμία σου και μην παρασυρθείς σε άλλου είδους συζητήσεις.

8.Ποτέ μη λες «ναι» με την προοπτική μετά να «κρεμάσεις» τον άλλο βρίσκοντας 1000 και μία δικαιολογίες, ενώ εξαρχής η πρόθεσή σου ήταν να μην κάνεις αυτό που δέχτηκες.

9.Αν δεν νιώθεις άνετα να το αρνηθείς καταπρόσωπο, πες το τηλεφωνικά ή στείλε ένα sms ή έναe-mail. Σε αυτήν την περίπτωση, μπορείς να έχεις γραμμένη από πριν την άρνησή σου σε ένα χαρτί, ώστε να μην… κομπλάρεις.

10.Μην αφήνεις περιθώρια τύπου «δεν ξέρω, ίσως αν… θα μπορούσα να…», ο άλλος πιθανότατα θα νιώσει πως είσαι ευάλωτη και να προσπαθήσει να σε πιέσει με μια λύση που  ικανοποιεί το αίτημά του. Αντίθετα, αν δηλώσεις την άρνησή σου με ευγένεια μεν, αλλά και σαφήνεια δε, τα περιθώρια να επιμείνει στενεύουν. Τα περιθώρια όμως να είσαι εσύ καλά αυξάνονται κατακόρυφα!

 

11. «Είμαι ευγνώμων για…»: Μερικές φορές χρειάζεται να θυμίσεις στον εαυτό σου, πόσο τυχερή είσαι για τις  όμορφες στιγμές και τους όμορφους ανθρώπους  πως έχεις στη ζωή σου. Ειδικά μάλιστα στις δύσκολες στιγμές κάτι τέτοιες σκέψεις μπορεί να απαλύνουν το φαινομενικό άγχος, να σε γεμίσουν αισιοδοξία και θάρρος. Μπορείς να γράφεις σε ένα ημερολόγιο ή να τα τραβάς φωτογραφίες. Μην τα ξεχνάς μόνο. Είναι όλα εκείνα που κάνουν τη ζωή σου όμορφη.

12. «Δεν χάθηκε και ο κόσμος»: Όσα σχέδια κι αν κάνουμε, πάντα θα συμβούν αναποδιές που μπορεί να μας βάλουν φρένο ή να μας τα ανατρέψουν. Αντί όμως να αγχώνεσαι και να στεναχωριέσαι για το πώς «θα έπρεπε» να εξελιχθούν τα πράγματα, χαλάρωσε και επικεντρώσου στις δυνατότητες που σου δίνουν οι νέες εξελίξεις. Αυτή η φράση όχι μόνο θα σε ανακουφίσει από το άγχος, αλλά ταυτόχρονα θα σου ανοίξει τα μάτια στους νέους ορίζοντες και τις νέες ευκαιρίεςπου απλώνονται μπροστά σου.

13. «Πάμε!»: Πότε ήταν η τελευταία φορά που οργάνωσες κάποια περιπέτεια; Σύμφωνα με έρευνες τα ταξίδια αποτελούν από τα μεγαλύτερα θέλω των ανθρώπων, όμως σπάνια βρίσκουμε το χρόνο για αυτά και ακόμα σπανιότερα τα κάνουμε προτεραιότητα. Κι όμως είναι αυτές οι νέες εμπειρίες που μας αναζωογονούν και μας εμπνέουν για τη ζωή μας!

14. «Ευχαριστώ για το μήνυμά σου. Αυτή τη στιγμή δεν είμαι στο γραφείο»: Τη συγκεκριμένη φράση δεν τη λες, μάλλον περισσότερο τη γράφεις, σε εκείνο το email που ήρθε το Σάββατο, σε εκείνο το κυριακάτικο τηλεφώνημα από τη δουλειά. Μερικές φορές, ακόμη κι αν νιώθουμε πως το έχουμε ανάγκη, νιώθουμε τεράστιες ενοχές με το να επιτρέψουμε στον εαυτό μας ένα διάλειμμα από τις υποχρεώσεις. Επειδή όμως σου αξίζει και επειδή οι δουλειές ποτέ δεν τελειώνουν, μην ξεχνάς να αφιερώνεις χρόνο στον εαυτό σου.

15.»Βαθιές ανάσες»: Είναι ίσως η βασικότερη και η σημαντικότερη φράση που πρέπει να λες στον εαυτό σου καθημερινά, ειδικά όταν το άγχος και η καθημερινότητα σε καταβάλλουν. Μην χάνεις το κουράγιο σου και μην απελπίζεσαι. Πάρε μερικές βαθιές ανάσες, ηρέμησε και θα δεις πως μπορείς και με το παραπάνω να ανταπεξέλθεις σε όλες τις προκλήσεις!

  

loading...