Παρότι το πρόγραμμα ήταν ποσοτικά αυξημένο, οι αρχικοί προϋπολογισμοί του καλλιτεχνικού προγράμματος μειώθηκαν σημαντικά και οι χορηγίες, οι παραχωρήσεις, οι συμπαραγωγές, οι πωλήσεις αναμνηστικών, έφεραν επιπλέον των εισιτηρίων, έσοδα πάνω από 2.000.000 ευρώ. Αυτό σημείωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και , Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, κάνοντας απολογισμό της φετινής καλοκαιρινής σεζόν.

Το αποτέλεσμα, ήταν πλεόνασμα, έστω και μικρό.

Επίσης φέτος, για πρώτη φορά από πέρσι, από το 2016, εφαρμόζεται ο νόμος και δεν γίνεται η εξόφληση στους παραγωγούς χωρίς την κατάθεση των αντίστοιχων παραστατικών και εξοφλήθηκαν στην ώρα τους, όλοι οι καλλιτέχνες.

Όσον αφορά στον αριθμό των θεατών και στα έσοδα από εισιτήρια και τα δύο ήταν αυξημένα.

Σύμφωνα με τα επίσημα συγκεντρωτικά στοιχεία από τα ταμεία του φεστιβάλ για το 2017, το σύνολο των θεατών ήταν 203.211 και οι πωλήσεις των εισιτηρίων 167.932.
Οι συνολικές εισπράξεις ανήλθαν στα 3.602.534,30 ευρώ

Στον απολογισμό δεν περιλαμβάνονται οι χιλιάδες θεατές που παρακολούθησαν δωρεάν τις καλλιτεχνικές εκδηλώσεις του Ανοίγματος στην Πόλη, αλλά και τα αντίστοιχα στοιχεία από παραγωγές και συμπαραγωγές μας που παρουσιάστηκαν ανά την επικράτεια και στο εξωτερικό.

Μία σημαντική κίνηση είναι πως έγινε και το πρώτο βήμα για την οργάνωση του αρχείου του Φεστιβάλ, αλλά και η «συμμόρφωση» του βεστιάριου.

Με μία γρήγορη ματιά στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών για το καλοκαίρι που πέρασε, είχαμε τη δημιουργία του Λυκείου Επιδαύρου και τη σύνδεσή του με τη «μεγάλη» και τη Μικρή Επίδαυρο, τον εκπαιδευτικό και διεθνή χαρακτήρα του και τη σχέση του με την τοπική κοινωνία.

Όσον αφορά στις παραστάσεις στο θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου, το πρόσημο είναι και εδώ θετικό, με σημαντικές συμπαραγωγές και εναλλακτικές παραγωγές στην Μικρή Επίδαυρο.
Μεγάλης αποδοχής έτυχε και η δημιουργική απασχόληση για τα παιδιά, στο Ξενία Επιδαύρου-Μουσείο Κοστουμιών, όπου έξι θεατροπαιδαγωγοί απασχολούσαν τα παιδιά με ένα πρόγραμμα προσαρμοσμένο στο θέμα του έργου που έπαιζε στην Επίδαυρο και το οποίο, την ίδια ώρα, παρακολουθούσαν οι γονείς.

Στο πρόγραμμα και λαμπερά ονόματα, όπως ο Ρόμπερτ Γουίλσον, Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ, Ρομέο Καστελλούτσι, αλλά και η διάσημη Φόλκσμπύνε.

Δόθηκε έμφαση στο χορό που εκπροσωπήθηκε από 13 καλλιτεχνικές ομάδες.

Πραγματοποιήθηκαν πολυποίκιλες εκδηλώσεις στην πόλη, στο κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά, με έντονο το ενδιαφέρον των πολιτών. Στην Αθήνα πραγματοποιήθηκαν συνολικά 10 παράλληλες δράσεις όπου συμμετείχαν 550 περίπου καλλιτέχνες και σπουδαστές.

Η μουσική και η συναυλίες έμειναν λίγο, πίσω, σύμφωνα με τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο, ο οποίος και πλέον, συμπεριέλαβε στην ομάδα του Φεστιβάλ έναν άνθρωπο με πολύχρονη καριέρα σε διευθυντικές θέσεις στις μεγαλύτερες δισκογραφικές εταιρείες του κόσμου, στην Deutsche Grammophon, την Decca, τη Philips Classics, τον Κώστα Πηλαβάκη.

Σε γενικές γραμμές το πρόσημο στον απολογισμό είναι θετικό και πλέον ο στόχος είναι το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου για το 2018.

φωτογραφίες: EUROKINISSI//ΛΥΔΙΑ ΣΙΩΡΗ