ΥΓΕΙΑ: Η χρήση αντιβιοτικών από το στόμα συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο για την εμφάνιση πέτρας στα νεφρά, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, την πρώτη που κάνει αυτή τη συσχέτιση.

Ο κίνδυνος, που είναι μεγαλύτερος για τα παιδιά και τους εφήβους, μειώνεται με την ηλικία, αλλά παραμένει αυξημένος για τρία έως πέντε χρόνια μετά τη λήψη των αντιβιοτικών.

Για λόγους που δεν είναι σαφείς, η νεφρολιθίαση (πέτρα στα νεφρά) έχει αυξηθεί κατά περίπου 70% μέσα στα τελευταία 30 χρόνια, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των εφήβων.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον παιδο-ουρολόγο δρα Γκρέγκορι Τάζιαν του Νοσοκομείου Παίδων της Φιλαδέλφεια, που έκαναν τη σχετική δημοσίοευση στο περιοδικό της Αμερικανικής Εταιρείας Νεφρολογίας (JASN), ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 26.000 άτομα με νεφρολιθίαση και 260.000 χωρίς πέτρα στα νεφρά.

Διαπιστώθηκε ότι η λήψη αντιβιοτικών αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης πέτρας στα νεφρά από 2,3 φορές (σουλφοναμίδες) έως 1,3 φορές (ευρέος φάσματος πενικιλίνες), ανάλογα με το είδος του αντιβιοτικού.

Τα αντιβιοτικά μεταβάλλουν τη σύνθεση του μικροβιώματος στο ανθρώπινο σώμα. Η διαταραχή των μικροβιακών κοινοτήτων μπορεί στη συνέχεια να οδηγήσει στον ευκολότερο σχηματισμό πέτρας στα νεφρά, μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.